A tanulás esszenciája, az alkalmazható tudás!

Iskolakészültségi vizsgálat és tanulási képesség felmérés

Túl sok az információ - Túl korai a kezdés

Manapság rengeteg információval kell a gyermekeknek megküzdeniük az iskolában. Sok szülő bizonytalan abban, hogy a gyermeke egyáltalán alkalmas-e arra, hogy elkezdje az iskolát. Vannak olyan jelek, amikor egyértelmű a válasz, hogy nem. Azonban sokszor határon “táncol” a gyermek és nem lehet eldönteni, hogy menjen, vagy maradjon még egy évet óvodában.

  • De az is bizonytalanságot okozhat, amikor azt mondják Önnek, hogy a gyerek nem tanul jól, nem figyel, rosszul viselkedik. Holott otthon lehet, hogy minden rendben vele…
  • De az is lehet, hogy Ön is látja, érzékeli a problémát, de nem tudja mit kellene tennie, mert sokan sokfélét mondanak, vagy éppen senki nem tud mit mondani…

Erre a bizonytalan helyzetre ad választ az iskolakészültségi vizsgálat és tanulási képesség felmérés.

Mikor van az iskolakészültségi felmérésre szükség?

Szükséges esetben már nagycsoportos óvodás korban elvégezhető a vizsgálat és elindítható a fejlesztés.

De igazából akkor sincs nagyon lemaradva, ha első osztályban kiderül, hogy a gyermeknek még fejlesztésre van szüksége.

Nagyobb gyerekek, középiskolások, felsőfokú tanulmányokat folytatók és felnőttek is felmérethetik magukat, amikor tanulási helyzetben nehézségeik vannak.

ISKOLAKÉSZÜLTSÉGI

Mi történik a felmérés során?

A személyes találkozás során találkozik kollégánkkal, aki részletesebben kikérdezi Önt a problémáról, figyelembe véve az összes körülményt.

A vizsgálat során 21 terület alapján alkotunk véleményt arról, hogy a gyermek iskolaérett-e.

  1. Testi fejlettség.
  2. Épek-e az érzékszervei?
  3. Milyen a ceruza fogása?
  4. Milyen az elemi mozgások összerendezettsége? Ha ezek pontatlanok, akkor a kapcsolódó idegrendszeri struktúrák éretlenek, alulszabályozottak.
  5. Jó-e az egyensúlyérzéke?
  6. Milyen a finommotorikus mozgása?
  7. Jól működnek-e a keresztcsatornák, azaz függetlenedtek-e a végtagmozgások?
  8. Milyen a testsémája?
  9. Kialakult-e a kézdominancia?
  10. Kialakult-e a lábdomanincia?
  11. Kialakult-e a szemdominancia?
  12. Kialakult-e a füldominancia?
  13. Milyen a szemmozgások koordináltság?
  14. Milyen a térérzékelése?
  15. Térirányok felismerése térben és síkban működik-e? Időben miént tud tájékozódni?
  16. Milyen a reprodukáló képessége?
  17. Hogy áll a soralkotással?
  18. Milyen a szem-kéz koordináció minősége?
  19. Rajzelemzés.
  20. Általános tájékozottság.
  21. Memória vizsgálat.

A találkozó után lehetséges, hogy további tesztek illetve vizsgálatok elvégzésére lesz szükség attól függően, milyen egyéb probléma gyanúja merül fel. 

Ennek az alkalomnak a hossza kb. 1,5 óra.

Szükség esetén írásba foglaljuk a szakvéleményünket.

Hol kerül a felmérésre sor?

Ha az alapítványon keresztül jelentkezik 2 helyen tudjuk biztosan fogadni, de az országban több kollegánk is dolgozik, így kérjen bátran információt és megkeressük a legoptimálisabb megoldást.

Szolgáltatásunk díja

Az árak az országban a kollegáktól függően eltérhetnek. 

Időpontot kérek

Keress minket bizalommal!

Cím

Országosan

Telefon

+36 20 9264 010

E-mail

kepessegfejlesztointezet@gmail.com

Hurry!