A tanulás esszenciája, az alkalmazható tudás!
Iskolakészültségi vizsgálat és tanulási képesség felmérés
Túl sok az információ - Túl korai a kezdés
Manapság rengeteg információval kell a gyermekeknek megküzdeniük az iskolában. Sok szülő bizonytalan abban, hogy a gyermeke egyáltalán alkalmas-e arra, hogy elkezdje az iskolát. Vannak olyan jelek, amikor egyértelmű a válasz, hogy nem. Azonban sokszor határon “táncol” a gyermek és nem lehet eldönteni, hogy menjen, vagy maradjon még egy évet óvodában.
- De az is bizonytalanságot okozhat, amikor azt mondják Önnek, hogy a gyerek nem tanul jól, nem figyel, rosszul viselkedik. Holott otthon lehet, hogy minden rendben vele…
- De az is lehet, hogy Ön is látja, érzékeli a problémát, de nem tudja mit kellene tennie, mert sokan sokfélét mondanak, vagy éppen senki nem tud mit mondani…
Erre a bizonytalan helyzetre ad választ az iskolakészültségi vizsgálat és tanulási képesség felmérés.
Mikor van az iskolakészültségi felmérésre szükség?
Szükséges esetben már nagycsoportos óvodás korban elvégezhető a vizsgálat és elindítható a fejlesztés.
De igazából akkor sincs nagyon lemaradva, ha első osztályban kiderül, hogy a gyermeknek még fejlesztésre van szüksége.
Nagyobb gyerekek, középiskolások, felsőfokú tanulmányokat folytatók és felnőttek is felmérethetik magukat, amikor tanulási helyzetben nehézségeik vannak.
Mi történik a felmérés során?
A személyes találkozás során találkozik kollégánkkal, aki részletesebben kikérdezi Önt a problémáról, figyelembe véve az összes körülményt.
A vizsgálat során 21 terület alapján alkotunk véleményt arról, hogy a gyermek iskolaérett-e.
- Testi fejlettség.
- Épek-e az érzékszervei?
- Milyen a ceruza fogása?
- Milyen az elemi mozgások összerendezettsége? Ha ezek pontatlanok, akkor a kapcsolódó idegrendszeri struktúrák éretlenek, alulszabályozottak.
- Jó-e az egyensúlyérzéke?
- Milyen a finommotorikus mozgása?
- Jól működnek-e a keresztcsatornák, azaz függetlenedtek-e a végtagmozgások?
- Milyen a testsémája?
- Kialakult-e a kézdominancia?
- Kialakult-e a lábdomanincia?
- Kialakult-e a szemdominancia?
- Kialakult-e a füldominancia?
- Milyen a szemmozgások koordináltság?
- Milyen a térérzékelése?
- Térirányok felismerése térben és síkban működik-e? Időben miént tud tájékozódni?
- Milyen a reprodukáló képessége?
- Hogy áll a soralkotással?
- Milyen a szem-kéz koordináció minősége?
- Rajzelemzés.
- Általános tájékozottság.
- Memória vizsgálat.
A találkozó után lehetséges, hogy további tesztek illetve vizsgálatok elvégzésére lesz szükség attól függően, milyen egyéb probléma gyanúja merül fel.
Ennek az alkalomnak a hossza kb. 1,5 óra.
Szükség esetén írásba foglaljuk a szakvéleményünket.
Hol kerül a felmérésre sor?
Ha az alapítványon keresztül jelentkezik 2 helyen tudjuk biztosan fogadni, de az országban több kollegánk is dolgozik, így kérjen bátran információt és megkeressük a legoptimálisabb megoldást.
Szolgáltatásunk díja
Az árak az országban a kollegáktól függően eltérhetnek.